
70% meer efficiëntie in verkooppunt-diepvriezers
Unilever gaat een nieuwe technologie gebruiken om het energieverbruik te verminderen van diepvriezers die bij verkooppunten staan. Het energieverbruik zou met 70% verminderd worden ten opzichte van de basislijn 2008.
Als lid van het <i>Consumer Goods Forum</i> en <i>Refrigerants, Naturally!</i>, draaien de display units van het bedrijf met koolwaterstoffen als koudemiddel. Unilever is eigenaar van een aantal erkende consumptie-ijsmerken en staat bekend om zijn bijdragen aan de strijd tegen de klimaatverandering.
Opmerkelijke energie- en CO2-besparing
Het bedrijf zegt dat de energiebesparing van de nieuwe en verbeterde diepvriezers zal resulteren in een CO2-besparing gelijk aan het verwijderen van een half miljoen auto’s van de weg en een energiebesparing gelijk aan het energiegebruik van bijna een kwart miljoen huizen.
‘Refrigerants, Naturally!‘ is een organisatie gericht op het vervangen van F-gassen met alleen natuurlijke koudemiddelen, met name de F-gassen van de plug-in point-of-sale koel- en vriesinstallaties. Unilever heeft veel tijd en energie gestoken in het creëren van meer energie-efficiënte eenheden en heeft gezocht naar manieren om de indirecte effecten van haar koelinstallaties te verminderen.